Allergi

Ved Curatorklinikken kan vi hjelpe deg med din allergi.

Allergi

Vinteren er fortsatt tilstede enkelte plasser, men våren har startet mange steder. Det er nå du bør ta kontakt med akupunktør eller homeopat for å forebygge symptomer og plager i forkant av pollensesongen.

Det vårlige været er i gang. Pollensymptomene for de som reagerer på or og hassel har startet og etter hvert kommer pollen fra andre tresorter og planter.

Astma-og allergiforbundet har begynt den daglige varslingstjenesten, og anbefaler pollenallergikere å begynne med medisiner i god tid.

Erfaring viser at «allergi avler allergi». Risikoen for å utvikle matallergi øker ved økende allergiplager. Derfor er det svært viktig å forebygge og styrke immunsystemet. Både Homeopati og Akupunktur virker styrkende på immunsystemet.

Om man benytter tradisjonelle medisiner eller ikke, kan det være lurt å oppsøke akupunktur eller homeopat før pollensessongen er i gang for fullt.

Det kan være lurt å starte et behandlingsopplegg i februar/mars.Da er det større sjanse for å forebygge eller dempe symptomene på allergi, eller bli kvitt nysing, rennende øyne, kløe, svie og tett eller rennende nese når våren og sommeren kommer.

Homeopatisk behandling har lenge vært benyttet av barn og voksne med astma og allergiplager. Veldig mange kommer til homeopaten når symptomene dukker opp. Det er enda bedre om man får homeopati i forkant av pollensesongen, helst en måneds tid før, slik at man får forberedt immunforsvaret før pollenspredningen er i gang.

Ved akupunkturbehandling bør det tas en fem seks behandlinger før pollen setter inn. Da får du det beste resultatet.

Dersom man kun reagerer på senere pollen som gress og burot kan man avvente behandlingsoppstart, men det er ikke noe i veien for å forebygge nå, uansett hvilke pollen man reagerer på.

Homeopati benyttes både forebyggende og akutt. På apoteket kan du finne homeopatiske medisiner som kan tas av alle, men for å få individuelt tilpasset homeopatisk medisin bør du kontakte en kvalifisert homeopat som kan finne frem til akkurat den medisinen som passer deg og dine pollenplager. Denne behandlingen er klart den beste og mest forebyggende.

På Curatorklinikken arbeider homeopat og akupunktører som har lang erfaring med pollenallergi.

Forskning:

Evaluation of the quality of life after individualized homeopathic treatment for seasonal allergic rhinitis. A prospective, open, non-comparative study