Akupunktur

På Curatorklinikken gjennomføres det behandlinger i Klassisk Akupunktur, i Medisinsk Akupunktur og Dr. Tan. Akupunktur er en gammel kinesisk behandlingsform som viser seg å kan være en god og effektiv behandlingsmetode.

Akupunktur behandling

Hva er akupunktur?

Akupunktur er den eldgamle terapien som har blitt praktisert i Fjernøsten i tusenvis av år.

Teorien bak akupunkturbehandling er at kroppens sunne funksjon styres av strømmen av «qi» gjennom et system av kanaler under huden, som kalles for meridianer. Når denne strømmen av qi er svekket eller blokkert, oppstår i følge vår filosofi sykdom og andre lidelser. Ved å sette inn tynne nåler på ulike punkter langs kanalene, kan kroppens balanse gjenopprettes. Akupunktur har svært få bivirkninger og hjelper på eller kan lindre, en rekke plager.

Løse opp stagnert qi

Strømmen av qi kan forstyrres på mange måter: emosjonelle utfordringer, dårlig kosthold, fysiske skader og stress er alle vanlige årsaker. Ved å undersøke den underliggende årsaken og hvordan den påvirker kroppen, kan den mest hensiktsmessige behandlingen for hver pasient utarbeides.

Blokkeringer i qi-strømmen kan utarte seg som smerte, migrene, betennelser, nedsatt fordøyelse eller psykisk nedstemthet. Disse tegnene, sammen med puls og tungediagnose, kan bidra til å bestemme hvilke punkter og kanaler som er mest egnet for behandling.

Akupunktur er en fin måte å stimulere kroppens egne helbredelsesprosesser på, og vi utfører behandlinger i både klassisk akupunktur og medisinsk akupunktur.

Behandler en rekke problemer

Klinisk erfaring viser at det er vesentlig stor forskjell på hvordan mennesker reagerer på akupunktur. Før behandling vil derfor vår akupunktør spørre deg om plagene dine, og omfanget av disse i en noe mer omfattende konsultasjon.

Din akupunktør i Trondheim

Du finner Curatorklinikken sentralt i Trondheim, og vår akupunktør er både utdannet ved Akupunkturhøyskolen og medlem av Akupunkturforeningen.

Er du nysgjerrig på akupunktur kan du ta kontakt med oss for en uforpliktende prat her.