Akupunktur

Akupunktur er en eldgammel terapi som har blitt praktisert i Øst-Asia i tusenvis av år. Teorien bak akupunkturbehandling er at kroppens sunne funksjon styres av strømmen av "qi" gjennom et system av kanaler under huden, som kalles for meridianer. Når strømmen av qi er svekket eller blokkert, oppstår i følge vår filosofi sykdom og andre lidelser. Ved å sette inn tynne nåler på ulike punkter langs kanalene, kan kroppens balanse gjenopprettes. Akupunktur har svært få bivirkninger og kan lindre en rekke plager.

Akupunktur behandling

Løse opp stagnert qi

Strømmen av qi kan forstyrres på mange måter: emosjonelle utfordringer, dårlig kosthold, fysiske skader og stress er alle vanlige årsaker. Den mest hensiktsmessige behandlingen for hver pasient utarbeides ved å undersøke mulige underliggende årsaker og se på hvordan disse påvirker kroppen.

Blokkeringer i qi-strømmen kan utarte seg som smerte, migrene, betennelser, nedsatt fordøyelse eller psykisk nedstemthet. Disse tegnene, sammen med puls og tungediagnose, kan bidra til å bestemme hvilke punkter og kanaler som er mest egnet for behandling.

Akupunktur er en fin måte å stimulere kroppens egne helbredelsesprosesser på. Vi utfører behandlinger i både klassisk akupunktur og medisinsk akupunktur.

Passende behandlingsform avdekkes under konsultasjon

Klinisk erfaring viser at det er en vesentlig forskjell på hvordan ulike mennesker reagerer på akupunktur. Før behandling gjennomføres derfor en konsultasjon, du og vår akupunktør gjennomgår plagene du sliter med og omfanget av disse.

Din akupunktør i Trondheim

Du finner Curatorklinikken sentralt i Trondheim. Vår akupunktør er utdannet ved Akupunkturhøyskolen og medlem av Akupunkturforeningen.

Er du nysgjerrig på akupunktur? Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat.