Kiropraktor

En kiropraktor har spesialisert seg på hvordan skjelett, sener og muskler fungerer sammen. Kiropraktikk er for mange med rygg-, skulder- og nakkeplager, det beste alternativet for å bli bedre. En kiropraktor vil behandle svakheter og lidelser i nerve-muskel-skjelett-systemet, og ser spesielt på ryggsøylen og hvordan den påvirker nervesystemet. Kiropraktorer diagnostiserer og behandler plager relatert til dette.

Diagnostikk med palpasjon

Ved palpasjon bruker kiropraktoren hendene ved undersøkelse og diagnostisering. På den måten blir det praktisert en manuell behandling. Kiropraktor utfører også billeddiagnostikk som røntgenbilder for å i større grad kartlegge omfanget av slitasje eller skade. Ved behov kan det også henvises til CT og MR.

Behandlingen kiropraktoren gir fokuserer også på veiledning i forhold til forebyggende treningsøvelser.

Ryggbehandling med kiropraktikk

Ryggsmerter er dessverre veldig vanlig og påvirker 80 prosent av menneskene på et eller annet tidspunkt i livet. Flere faktorer kan påvirke ryggen, hofter og bekken, og smerten kan komme fra bløtvevskomponenter, fasettledd eller nerveirritasjon.

Mekaniske ryggsmerter

Mekaniske ryggsmerter er smerte i den anatomiske delen av ryggen, hvor en patologisk årsak til smerten kan utelukkes. Denne formen for ryggsmerter kjennetegnes ofte ved at den blir bedre hvis du hviler og verre når du beveger deg, og skyldes ofte feilbelastning eller skade.

Din kiropraktor i Trondheim

Hos oss vil du få riktig behandling og gode råd tilpasset din situasjon. Vi kan hjelpe til med alt fra engangskonsultasjoner til flere behandlinger for langvarige plager.

Kontakt oss for bestilling av time til en av våre kiropraktorer i Trondheim.