Kiropraktor

En kiropraktor har spesialisert seg på hvordan skjelett, sener og muskler fungerer sammen. Kiropraktikk er for mange med rygg-, skulder- og nakkeplager det beste alternativet for å bli bedre. En kiropraktor vil behandle svakheter og lidelser i nerve-muskel-skjelett-systemet, og ser spesielt på ryggsøylen og hvordan den påvirker nervesystemet.

Diagnostikk med palpasjon

Ved palpasjon praktiseres manuell behandling, der kiropraktoren bruker hendene under undersøkelse og diagnostisering. Kiropraktor utfører også billeddiagnostikk, med for eksempel røntgenbilder, for å i større grad kunne kartlegge omfanget av slitasje eller skade. Ved behov kan det også henvises til CT og MR.

En kiropraktor kan også gi veiledning i forhold til forebyggende treningsøvelser.

Ryggbehandling med kiropraktikk

Ryggsmerter er dessverre veldig vanlig, og påvirker omkring 80 prosent av alle mennesker på et eller annet tidspunkt i livet. Flere faktorer kan utløse smerter i rygg, hofter og bekken, og smerten kan komme fra bløtvevskomponenter, fasettledd eller nerveirritasjon.

Mekaniske ryggsmerter

Mekaniske ryggsmerter er smerter i den anatomiske delen av ryggen, der en patologisk årsak til smerten kan utelukkes. Denne formen for ryggsmerter kjennetegnes ofte ved at den blir bedre hvis du hviler og verre når du beveger deg. Årsaken er gjerne en feilbelastning eller skade.

Din kiropraktor i Trondheim

Hos oss vil du få riktig behandling og gode råd tilpasset din situasjon. Vi kan hjelpe til med alt fra engangskonsultasjoner, til lengre behandlingsserier ved langvarige plager.

Kontakt oss for bestilling av time hod en av våre kiropraktorer i Trondheim.